VHF-UHF-kerhokisan kehittäminen

Kerhokisoihin osallistuminen on ollut vähemmän aktiivista. Sadan jäsenen joukosta tulee vain yksittäisiä lokeja.

Ensimmäisenä ajatuksia kerhon VHF-UHF-kisasta. Siinä workitaan ruutuja ja kuntia. Pisteet jaetaan VHF:llällä jokaisesta ruudusta 2 pistettä + kunnasta 1 piste, ja UHF:llä jokaisesta ruudusta 2 pistettä ja kunnasta 5 pistettä.

Ehdotan että muuttaisimme kerhokisan sääntöjä niin, että kuukausittaiset NAC:t toimisivat osakilpailuina. NAC:ssa voi omat henkilökohtaiset pisteet antaa myös oman kerhon hyväksi kerhoaktiivisuuskisaan, ks. oh6zz.com/2014/club_2014.txt . OH7AB:n nostattaminen kerhoaktiivisuuskisassa olisi samalla pisteytys kerhon VHF-UHF-kisaan.

Etuja:

  • yksinkertainen pistelasku
  • saadaan seiskoja NAC:iin
  • pisteet näkyvillä pitkin vuotta, mukava seurata omaa ja toisten osallistumista
  • pääsemme kisaamaan muiden kerhojen kanssa.

Terveisin
Arto oh7bd

Minusta on hyvä, että kerhokisa ja NAC ovat eri asia. En lähtisi yhdistelemään niitä.

Kerhokisa ei ole aikaan sidottua, kun taas NAC on. Esimerkiksi minulla henkilökohtaisesti ei ole mahdollisuutta osallistua tiistaitesteihin (ainakaan kovin usein) ja se pudottaisi heti ainakin minut pois kerhokisaan osallistujien joukosta. Täysin aikaan sitomattomana kerhokisaan osallistuminen on kuitenkin mahdollista, kun voin workkia silloin kuin se minulle sopii. Tämä on muidenkin kerhokisojen hienous.

Mikään ei toki estä silti osallistumasta NACiin niitä joilla siihen on mahdollisuus. Ja saahan NACissa workitut ruudut silti myös kerhokisaan mukaan?

Kerhokisojen tuloksia olisi mukava saada HamsteriXiin ja nettisivuille.

73 de Reijo OH7GGX

Hei,
NAC-kusot eivät käy kerhokisaan, ellei tenttaa vasta-asemalta kuntaa.
Arto

Kyllä ne vaan tähän asti on kelvanneet!

Kuntapisteitä et toki saa, jos kuntia ei ole ylhäällä, mutta mikään ei estä toimittamasta listaa lokaattoreista ja niistä saat pisteet ihan normaaliin tapaan. Säännöt eivät vaadi molempia, kertovat vain minkä verran saat mistäkin pisteitä.

Minä en edes pidä kirjaa kunnista, vain lokaattoreista.

Ja ajatteleppa 6m qsoja. Monilla 6m workkijoilla lienee kelien aikaan paljon qsoja eurooppaan? Ethän sinä niistäkään saa mitään kuntanumeroita? Silti voit niillä qsoilla aivan yhtälailla osallistua kisaan.

73 de Reijo OH7GGX