Tohmajärven digi OH7RDT

Tohmajärven digi OH7rdt on poisetettu toiminnasta.
Aseman paketit harvenivat ja toimintasäde pieneni huomattavasti.
OH7RDT HAMDR on tarkkailumielessä käytössä, mutta ei sijaitse Tohmajärvellä.

Alpo / OH7vl

MDR näyttää lähettävän ainakin majakkaa niinkuin pitääkin.
Pitänee viedä Vastaanotto testattavaksi jollekin kellä on mittari. Yritän käydä itsenäisyyspäivä - viikonloppuna mittaamassa Tohmajärvellä antennin. = Alpo / OH7vl

Terve !
Säätelin Tohmajärven aprs digin siis mdr150:n ohjelmaa.
Vastaan otin on kunnossa, seuras Apoa ja kuuli hyvin paketit täältä kiihtelysvaarasta,
seuraavaksi etsitään vikaa koksista ja liittimistä, vissiinkin.
Ilmoitelkaa minulle jos huomaatte jotakin outoa tohmajärven digin paketeissa niin yritän paikata.
73 De Eikka

Vaihtokoksi löytyy. Ecoflexiä. Pidetään vaikka talkoot joku kerta ja käydään vaihtamassa.
Antenni pitäis varmaan myös käydä mittaamassa analysaattorin kanssa, että siinä ei ole mitään häikkää?

73 de Reijo OH7GGX

OH7RDT eli Tohmajärven digin antenni on viimeinkin mitattu. SWR ainakin 5, eli vikaa on. ASema ei kuule mitään. Luulen, että antennin ja kaapelin N-liittos on pettänyt, kuten N-liittimillä on tapana.

Hylätyn savupiipun hormissa on toinen koksi varalla. Kuka kävisi katolla vaihtamassa? Yläpäässä on UHF liitin ja alapäähän on laitettava liitin. Antenni pitää olla kunnossa viikolla 4/2013, että voidaan kokeilla ennen valmiusharjoitusta 16.2.

Nyt digin nantennina on 1/4 tikku magneettijalalla ikkunapellissä ja 3m matalalla.
Alpo / OH7VL

Terve,

Voisin olla ainakin mukana jos vaan aikataulut passaa. Onko olemassa vara-antennia jos itse antennissa onkin vikaa?

73 de Reijo OH7GGX

Tohmajärven digi OH7RDT toimii jälleen. Antenni on taas kunnossa.