OH7X/p äänessä 2m tiistaitestissä.

OH7X/P on äänessä 2 metrillä heinäkuun tiistaitestissä 7.7.2015. Operaattoreina häärää OH7CW ja OH7TJ, QTH on reilusti merenpinnan yläpuolella jossain Savon ja Pohjois-Karjalan rajamailla ruudussa KP42MX. Yritämme aktivoida FM/SSB/CW modet.

Hienoa, KP42-ruutu (itäisemmistä puhumattakaan) on jäänytkin monessa testissä workkimatta.
Itse olen äänessä OI3V-asemalta, tällä kertaa tosin tavallista(kin) pienemmällä teholla.

Joten kuulostelkaapa Lylyn suuntaan sieltä Pohjois-Karjalasta!

73 de Ari OH7KA (@OI3V)

Hei,
OH7X/p workittu, kiitos kusosta Panu & Janne!
Itse sain 13 kusoa, 5 ruutua, QRB 421 km.
12 kusoa vastaamalla muiden kutsuihin, yksi itse kutsumalla. Pitäisi varmaan avata suutansa enemmän.

Club Activity:
Lokeihin kannattaa laittaa maininta että pisteet olisivat käytössä myös kerhoaktiivisuuskisassakin. Näin saisimme OH7AB:n mukaan listoille siellä.

Kerhoaktiivisuuskisan tulokset on täällä:
oh6zz.com/2014/club_2014.txt

Arto oh7bd

Moro!

Testi on nyt takana, mastokärry on koeponnistettu ja todettu toimivaksi systeemiksi. Käytännön testaus osoitti myös mitä parannuksia kärriin tehdään, jotta se palvelee paremmin hamihommia. Tarkoitus oli ajaa CW/SSB/FM modeilla, mutta CW jäi pois adapteriongelman takia pois… Päivänselviä liittimiähän ei tarvitse kokeilla vasta kun mäellä hi! Aria ei kuulunut sieltä Lylyn suunnalta, muutenkin etelän suunta oli melko heikohkoa. OH4LA Helsingistä kuultiin, mutta QSO jäi syntymättä, samoin kuultiin pari ruotsalaista, mutta näitäkään ei saatu workittua.
Vaikka kaikkia adaptereita ei testattu etukäteen, sen verran valmistauduttiin ennakkoon, että ostettiin lähtiessä kertakäyttögrilli ja makkaraa.

Sen verran hauskaa hommaa tuo testin workkiminen oli, että näitä testipeditioita tullaan töiden ja kelien salliessa tekemään lisää… QSO-tahti ei tuossa VHF:llä ole ihan CQWW:n luokkaa, mutta ohessa kerittiin parantaa maailmaa, suunnitella suuria ja syödä mustaksi grillattua makkaraa vesisateessa…

Lokia en ole vielä kirjoittanut puhtaaksi, mutta äkkiseltään analysoituna QSOja tuli 29 kpl, ruutuja 12 ja pisin QRB 404km… QTH oli Suovaara KP42MX, n. 250m asl,

Kiitokset kaikille jotka meidät workki !

Joo, eipä kuulunut OH7X:ää eikä Artoakaan vaikka yritin kuulostella ja haalottaa sinne suuntaan tavallistakin enemmän. Keli oli täältä Pirkanmaan vinkkelistä ehkä hivenen keskimääräistä parempi, ne muutamat SM:t jotka tuli workittua tuli ihan hyvällä signaalilla. Muutama ES ja UA1 tuli myös workittua, vakio OH-asemien lisäksi. Kake OH7SQ taisi olla ainoa seiskoista workittu, kaseja tuli useampikin.

Meillä oli tällä kertaa tavallista vähemmän tehoa käytössä, mutta QSO:ja tuli suunnilleen normaalisti eli kaikki kuullut asemat tuli workituksi.

Mutta joo, kyllä minä muistan jatkossakin sitä Pohjois-Karjalan suuntaa kuulostella, joten kiva jos sieltä olisi vaikka useampikin asema äänessä.
Tuo Panun mastosetuppihan näyttää vallan kätevältä, vaikkapa ruutupeditioita ajatellen. KP53-ruudustakin muuten löytyy useampikin vaara jonka laelle pääsee autollakin. Esim. Sokovaaran (olikohan KP53CF) huipun tuntumaan (n. 250 m asl) pääsee helposti. KP51-ruudussa Kiteen eteläpuolella ei ole kukaan tainnut hetkeen käydä. Mutta kelpaa toki KP42- ja KP52-ruudutkin :slight_smile:

73 de Ari OH7KA (@OI3V, KP21-ruudussa, noin suunnassa 257 astetta Joensuusta tähtäillen, eli about Jyväskylän suunnassa :slight_smile:

Joo tuo kärri on kyllä kätevä. Nuo omat tukijalat riittää täysin tuennaksi VHF/UHF antenneille, eli ei tarttee erikseen harustaa ja koko systeemi nousee kuljetusasennosta pystyyn yhdellä vinssillä. Tuo kärrisysteemi on neljän hamin osakeyhtiö, jossa mukana on minun lisäks OH7EBY, OH7TJ ja OH7KIM.